sobota, 7 lutego 2015

"Friends" or Friends

Przyjaźń powinna być bezinteresowna i bezpretensjonalna. Nie zazdrościć, ale opierać się na zaufaniu i trosce. Mówi się, że jest ona jedną z niewielu dóbr na ziemskim globie, a posiadanie kogoś oddanego jest naszym odwiecznym pragnieniem. Bo gdy wszyscy stają się przeciwnikami przyjaciel zawsze zostaje.
Najczęściej każda płeć wybiera przyjaciela w swoim gronie.Ale jak zawsze są wyjątki.



Czy ona w ogóle istnieje ? 

Bardzo wielu ludzi mówi,że w prawdziwym życiu nie ma czegoś takiego. Zawsze jedna, albo druga strona będzie czuła coś więcej niż tylko przyjaźń. Mówi się też, że każdy związek opiera się na przyjaźni, bo bez niej nie byłoby miłości.

Ale czy to prawda?

Każdy na ten temat ma własne zdanie, ale prawda jest taka, że na to pytanie nie ma dobrej odpowiedzi.

Istnieje teoria, że relacje kobiety i mężczyzny heteroseksualnych, opiera się na dynamice seksualnej. Chociaż często nie zdajemy sobie z tego sprawy, to instynktownie oceniamy każdego przedstawiciela płci przeciwnej pod kątem jego atrakcyjności, jako potencjalnego partnera.


Przyjaźń damsko-męska zakłada utrzymywanie bliskich stosunków, przy jednoczesnym odrzuceniu takich uczuć jak miłość i pożądanie. Czy jest to dobre ? Tak! Bo w każdej chwili możesz polegać na drugiej osobie i zawsze otrzymasz radę, która będzie obiektywna i płynie prosto z serca.



Zalety przyjaźni z chłopakiem :


1. Faceci nie obrażają się na wszystko
2. Nie są zazdrośni
3. Nie wystawią cię dla byle kogo
4. Ich opinia będzie bardziej obiektywna
5. Obronią cię w potrzebie
6. Pobiją tego, który cię zranił
7. Zawsze ci pomogą
8. Są słodcy
9. Dbają o ciebie jak o siostrę
10. Możesz z nimi poświrować


Przyjaźń damsko-męska nie istnieje. 
Takie stwierdzenia mają osoby, które nigdy nie doświadczyły tego na czym polega taka relacja z osobą płci przeciwnej. A ja po zobaczeniu pewnych dwóch osób mogę śmiało stwierdzić, że przyjaźń damsko-męska istnieje, a najlepszym na to dowodem jest spontaniczność!

Hania i Bartek znają się praktycznie od urodzenia. Od najmłodszych lat wszystko robili razem. Nie mieli między sobą żadnych ograniczeń. Spali razem, kąpali się, bawili... Przeżyli ze sobą wiele pięknych chwil. To samo przedszkole, podstawówka i gimnazjum. Planują nawet pójście do tego samego liceum i mieszkanie w jednym domu przy ich szkole. Są jak brat i siostra.

Kiedyś chcąc zaspokoić swoją ciekawość o budowie wewnętrznej ślimaka. Nie zważając na protesty innych sami postanowili to sprawdzić. Poszli do ogródka za domem, gdzie znaleźli ślimaka w skorupce. Rozbili go kamieniem ( oczywiście Hania to zrobiła, bo Bartek się bał ) i chcąc udawać ze się znają na anatomii ślimaków wymieniali po kolei wszystkie narządy jakie znali, pokazując przypadkowe części ciała biednego " królika doświadczalnego".

Innym razem, gdy lecieli na wspólne wakacje, odrabiali razem zadania domowe na lotnisku. Przypominali wtedy meneli, ale wtedy to ich nie obchodziło. Liczyło się tylko to, że spędzają razem czas.
Tak jak w każdej przyjaźni, były między nimi chwile, w których się kłócili, ale zawsze wychodzą na prostą. Nawet gdyby chcieli to zakończyć to nie daliby rady, bo to co przeżyli jest tak ważne, że ciężko by było się od tego tak po porostu odciąć.

Czy przyjaźń z osobą płci przeciwnej jest lepsza?

Nie można tak tego ująć. Bo przyjaźń dwóch dziewczyn czy chłopaków też jest czymś niezwykłym.
Ale ta relacja pomiędzy mężczyzną, a kobietą jest na pewno trwalsza. Nie ma pomiędzy nimi wielkich kłótni i obrażania tak na prawdę o nic. Jest ona bardzie... "dojrzała".  Ale tylko wtedy, jak obie strony są tak samo w nią zaangażowane. 

Przyjaźń damsko-męska jest rzadka. Najczęściej kobiety znajdują przyjaciółki w gronie damskim, a mężczyźni wolą zwierzać się kumplom przy kuflu piwa. Od każdej reguły jest jednak wyjątek. Przecież jest możliwe, oboje będą w szczęśliwych związkach przyjaźnili się i spotykali. Trzeba po prostu mieć szczęście i spotkać właściwą osobę.



11 komentarzy :

  1. Takie prawdziwe *.*
    Sama mam przyjaciela ale nigdy nie pomyślałam i nim w sposób jakby był moim chłopakiem . :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam tylko przyjaciółkę ale znamy się od dzieciństwa :))

    beautifuldreams29.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny blog :) Pozdrawiam, http://xblueberrysfashionx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. ja mam przyjaciela i mam nadzieję, że nasza przyjaźń przetrwa :))
    mogłabyś kliknąć u mnie w linki z ubraniami z choies ? bardzo mi na tym zależy http://nataliexbrunette.blogspot.com/2015/02/przeglad-ubran-choies.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie mam takiego przyjaciela od serca :)
    Obserwujemy? Zaobserwuj i poinformuj o tym u mnie a na 100% się odwdzięczę
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mam takiego przyjaciela ale bardzo bym chciala :)
    Obserwuje i liczę na rewanż
    www.stylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolejny świetny blog ♡
    Masz racje.. nie można porównać przyjaźni z dziewczyną do tej z chłopakiem. Ja mam takiego przyjaciela i nigdy bym go nikomu nie oddała.. on jest dla mnie jak brat, kocha mnie, wspiera. Nigdy nie pomyślałam o nim jako i kimś z kim mogłoby mnie łączyć coś więcej, ale jedno wiem na pewno :trudno będzie znaleźć chłopaka takiego, który będzie dla mnie przyjacielem, bo lepszego przyjaciela mieć się nie da ♡

    OdpowiedzUsuń
  8. Kochana bardzo fajne początki :-)
    Chetnie jeszcze tutaj zajrze, moze obs? zacznij i daj znac
    możesz poklikać w linki? bede wdzieczna :-)

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Najlepszy przyjaciel to najpiękniejsza rzecz na świecie !
    Znakomity post ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Chciałabym mieć takiego przyjaciela na dobre i na złe !

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka