środa, 17 czerwca 2015

Childhood - other day and now !

Czy pamiętasz ten czas, gdy jako pięciolatek cały dzień spędzałeś na świeżym powietrzu, a mama siłą musiała cię zaciągać do domu? 
Pamiętasz jak bawiłeś się przypadkowymi rzeczami, takimi jak trawa lub liść?
Pamiętasz jak czekałeś na godzinę dziewiętnastą by obejrzeć wieczorynkę? 

Teraz już pamiętasz, prawda? 

To był czas dzieciństwa. Najlepszy okres w życiu każdego człowieka. Czas beztroskich zabaw i szybkich decyzji. Jako dzieci nie przejmowaliśmy się tym co pomyślą inni. Żyliśmy ciągłą zabawą i śmiechem.
Jako dziecko łatwo zawierało się nowe znajomości. Wystarczyło:
'' Cześć, jestem Ola. Masz fajną zabawkę pobawimy się razem?"
i już mieliśmy nowego przyjaciela.
Teraz nie jest już tak łatwo i coraz częściej myślimy o tym co powiedzą inni. Więc ciężej nawiązać znajomość. Podobnie jest ze starymi znajomymi.
Idziesz drogą i spotykasz kolegę z podstawówki. Nie powie ci cześć, ani nawet się nie uśmiechnie. Po prostu idzie dalej jakbyś był kolejną osobą, której nigdy nie widział na oczy. Przykre, ale prawdziwe.
Nie zwracało się uwagi na to jak się wygląda. Mimo, że chodziliśmy cali usmarowani błotem i różnymi innymi rzeczami nikt nie zwracał na to uwagi. A teraz? Teraz jakbym wyszła z domu z błotem na koszulce, to ludzie zaraz zaczęliby komentować jak ja dzisiaj wyglądam.
Chcieliśmy szybko dorosnąć, a teraz coraz częściej mamy ochotę wrócić do czasu, gdy wszystko było proste, świat kolorowy a czas leciał bardzo powoli. Niestety czas pędzi nieubłaganie i nie możemy znowu stać się dziećmi.

A jakie są dzieci w teraźniejszym świecie?
Jak powszechnie wiadomo świat cały czas się rozwija. Nowoczesne technologie ułatwiają nam życie. Ale czy te ułatwienia są aż tak potrzebne?
Dzieci coraz częściej spędzają całe dnie przed telewizorem, komputerem , tabletem czy telefonem. Nie bawią się w berka, chowanego czy masę innych zabaw, które są świetne. Wolą pograć w gierki, zamiast wyjść na dwór i pobiegać. Siedzą tylko w domu z nosem przed ekranem.


Nie mówię, że dziesięć lat temu, gdy ja byłam dzieckiem nie oglądało się bajek. Owszem oglądało się. Codziennie czekałam na nowy odcinek Tabalugi, Franklina, Misia Uszatka, albo kiedy w końcu włączą w telewizji Króla Lwa. To jedne z najlepszych bajek mojego dzieciństwa i nie wyobrażam sobie go bez nich.
A jakie bajki dzieci oglądają teraz?
Monster High, Violetta, Lego Ninjago i inne dziwne rzeczy.
Bajki mojego dzieciństwa czegoś uczyły. A teraz? Czego uczy na przykład Violetta? Tego, że będąc z jednym chłopakiem możesz być z innym, a potem jeszcze z dwoma innymi.
Według mnie to jest chore i nie kształci dzieci w dobrym kierunku.

Czasem w niedzielne popołudnie siadam z moimi dwiema młodszymi siostrami przed telewizor i oglądamy Barbie, Toy's Story albo inne bajki jakie oglądało się kilka lat temu. To na prawdę miłe uczucie wrócić do tych wspaniałych chwil.

Nie wiem jak będzie wyglądało dorosłe życie tych dzieci, ale mam nadzieję, że im się ułoży.

xoxo

20 komentarzy :

  1. Uwielbiam wspominać czasy swojego dzieciństwa! Teraz rzeczywiście technologia poszła do przodu, ale myślę, że nadal wiele dzieci spędza dzieciństwo tak jak my, a nie tylko przed monitorem :)

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Żałuję, że dzieci, które rodzą się teraz nie będą miały pewnie okazji oberzeć Kubusia Puchatka, Reksia czy Bolka i Lolka. Teraz zamiast tego są laptopy czy komputery, a nikt nie pamięta jak to było gdy miało się na kasecie 2 bajki i znało się je na pamięć a mimo to nigdy się nie nudziły.

    flawless-space

    OdpowiedzUsuń
  3. Nadal jestem dzieckiem... no może takim nie wiele mniejszym od rodziców (10 cm? hah) ale dzieckiem. :-)
    Właśnie przez taki wybór przyjaciół, po 7 latach skończyła się moja przyjaźń ;-(
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie --->

    http://julialukaszek-okay.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuje w imieniu babci i swoim! ;) Pewnie, już obserwuje! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nadal czuję się dzieckiem,ale patrząc na bajki typu My Little Pony moje dziecinstwo wcale się nie przypomina
    http://typical-writers.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię wracać do dzieciństwa. Szkoda, że obecne dzieci żyja w taki, a nie inny sposób. ;)
    bgrenda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Czasy dzieciństwa to najlepsze czasy!
    Chciałabym cofnąć się w czasie i znów mieć beztroskie życie..

    Świetnie napisany post :)

    Pozdrawiam! :*
    terefereitede.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Czas dzieciństwa to najlepszy okres w naszym życiu. Teraz wszyscy za nim tęsknimy, a kiedyś chcieliśmy być dorośli :)
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja swoje dzieciństwo bardzo dobrze wspominam.
    http://justine-and-nicole.blogspot.com/ zapraszam + zaobserwowałam

    OdpowiedzUsuń
  10. Oh tak !
    Moje dzieciństwo było mega !
    Obserwuję :*
    http://patrycjabunt.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Czasami chciałoby się być znowu małą i beztroską dziewczynką, która może bawić się cały dzień nie musząc przejmować się szkołą :)
    Pytałaś o wspólną obserwację, odpowiedź brzmi tak :D
    Pozdrawiam i zapraszam pebmonster.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Do dziś lubię Króla Lwa <3 Jeszcze lubiłam Epokę Lodowcową i Shreka, a z dobranocek smerfy, gumisie..ok, dalej nie pamiętam xD W każdym razie cieszę się teraźniejszością i nie chciałabym wracać do czasów dzieciństwa,,

    http://lazurytoweniebo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Chciałabym wrócić do czasów dzieciństwa :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny post ;) Dzieci teraz są jakie są i trudno :P ważne, że my mieliśmy wspaniałe dzieciństwo ♥
    Na moim blogu zapytałaś o wspólną obserwację - ja już i czekam na rewanż ;)
    Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń
  15. Haha ta łatwość życia, którą opisałaś na początku, była świetna :D
    Jeee Tabaluga! Za moich czasów nie oglądało się Barbie, tylko te wcześniejsze które wymieniłaś plus kilka innych jak Pszczółka Maja, Rumcajs, Makowa Panienka, Reksio, Bolek i Lolek...i jestem pewna że jeszcze wiele wiele innych :D
    +Również obserwuję
    Zapraszam! zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawy post <3
    Jestem tutaj pierwszy raz i na pewno pozostanę na dłużej.
    Obserwuje licze na to samoi zapraszam do siebie :)
    http://dominikax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja jakoś nie mam ochoty cofać się aż tak daleko do dzieciństwa. :)
    Ale prawdą jest to, że dzieci rosną wśród technologii i tylko telefonami się zajmują.
    Jeśli chcesz wspólną obserwację, to zacznij. ;-))
    http://fallenna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy wpis, a jakie piękne kolorowe zdjęcia :) zapraszam do mnie i proszę o poklikanie w linki :))

    OdpowiedzUsuń
  19. very good post ! )
    You want to follow each other ? let me know and I 'll take you )
    http://www.mosaictrends.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. to fakt, dzieciństwo na najlepszy okres w życiu !
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka