niedziela, 28 czerwca 2015

How to be happy?



W poszukiwaniu szczęścia przemierzamy cały świat i w końcu docieramy do bram i tam oczekujemy wejścia. Wszystko jest pod naszymi stopami. To my jesteśmy kowalami swojego losu. Nawigacją swojego życia. Więc dlaczego nie wykorzystać go tak by być naprawdę szczęśliwym?

Czego mamy szukać? Czym jest szczęście?
Szczęście to ulotna chwila, która skrapla się i spływa po policzku. Ale ta chwila to powód, by żyć. Wtedy zapominamy o wszystkim co złe i żyjemy szczęściem, które wypełnia nas w całości.
Szczęście to nie stacja, do której przybywamy, lecz sposób podróżowania.

Ale tak naprawdę nie wiemy czym dokładnie jest szczęście. Dlaczego? Bo dla każdego jest ono czymś innym, Gdyby dla mnie, dla ciebie i dla miliona innych ludzi szczęście było tym samym to już dawno temu wynaleziono by na nie receptę. Ale nie wiemy czym ono jest. Wiec czasem nawet nie zauważamy jak wiele nas omija.

To w takim razie kiedy możemy spodziewać się szczęścia? Przychodzi ono gdy przestajemy narzekać na problemy, które mamy i zaczynamy doceniać to jak wiele innych mamy już za sobą.
Czyli po prostu cieszyć się z tego co się ma, a nie zamartwiać się tym co byśmy chcieli.
Od początku dziejów ludzkości społeczeństwo szuka recepty na bycie szczęśliwym. Ciężko ją stworzyć, bo dla każdego z  nas szczęście jest czymś innym. Ale jedno można stwierdzić na pewno. Zarówno małe rzeczy jak i te wielkie potrafią uszczęśliwiać.

Każdy z nas zdaje sobie sprawę, że prędzej czy później opuści ten świat. I z racji tego ma w życiu pewne cele. Może nie zawsze jest ich świadomy, ale je ma. Co chcielibyście zrobić w życiu? Spotkać prawdziwą miłość? Podróżować bez końca?

Oto moja lista rzeczy, które chcę zrobić w życiu:

1. Uratować komuś życie
Wiem jak ważne jest dla mnie moje życie, więc chcę mieć tą świadomość, że dzięki mnie ktoś przeżywa najlepsze chwile. Jak tego dokonam? Szczerze to jeszcze nie wiem. Być może oddam komuś nerkę, albo po prostu zatrzymam go w odpowiednim momencie.

2. Wyjechać w podróż dookoła świata
Nie ważne czym i jak. Mogę iść kilkadziesiąt kilometrów. Mogę jechać autostopem. Mogę spać pod drzewem lub w jakimś starym i brzydkim pensjonacie. To nie ma znaczenia.  Mam tylko jedno wymaganie co do tej podróży. Odbyć ją z przyjaciółmi!

3. Przyjść do nieznajomych na wesele
Ślub jest bardzo ważnym wydarzeniem w życiu. Moment, w którym dwoje ludzi, którzy bardzo się kochają mówią sobie tak na całe życie. Dlatego choć raz chcę iść na tą uroczystość do dwóch nieznajomych osób i po prostu dać im kwiaty i życzyć wszystkiego dobrego na nowej drodze życia.

4. Pojechać na lotnisko i kupić bilet na najbliższy lot 
Nie wiesz dokąd lecisz. Ta niewiedza jest wspaniała. Chciałam tak zrobić z pociągiem, ale chyba się nie uda bo widzisz drogę i możesz wybrać gdzie wysiądziesz. No ale nie wiem. Na pewno spróbuję !

5. Spać pod gołym niebem
Przez całą noc patrzeć w gwiazdy i nie przejmować się niczym.

6. Nauczyć się tańczyć
Od zawsze o tym marzę i kiedyś tego dokonam!

7. Napisać książkę
Kiedyś już nawet zaczęłam i myślę, że w końcu ją skończę. Nie chodzi o to, żeby ją wydać. Wystarczy mi po prostu sama świadomość, że ją napisałam.

8. Mieć swoją prywatną plażę
Kąpać się na niej nago i nie martwić się, że ktoś cię obserwuje.

9. Pływać we wszystkich pięciu oceanach
A potem porównać każdy z osobna.

10. Tańczyć w nocy w wielkiej fontannie 
Skoro już tańczyłam w deszczu to dlaczego nie w fontannie?

11. Zrobić tatuaż
Ale taki, który będzie miał ukryte znaczenie i tylko ja będę je znać.

12. Pojechać na Tomorrowland
I po prostu dobrze się bawić!

13. Zrozumieć
Po prostu.

14. Rozbić namiot nad samym morzem
I spędzić tam kilka dni. Żyć na własną rękę.

15. Napisać list, wrzucić go do morza i czekać na odpowiedź

16. Zwiedzić tyle krajów ile tylko mi się uda
Zobaczyć w jaki sposób żyją ludzie i jakie są różnice.

17. Oddać krew
I może w ten sposób ocalić komuś życie.

18. Polecieć 
Ale nie samolotem. Tylko samemu bez żadnych maszyn przyczepionych do ciała.

19. Spełnić marzenia 
Bo to chyba jest najważniejsze.

20. Umrzeć ze świadomością, że nie zmarnowałam tego życia i że jestem szczęśliwa !



Biegnij szybciej.
Jedz zdrowiej.
Śpij dłużej.
Staraj się bardziej.
Mierz wyżej.
Kochaj mocniej.
I każdego dnia buduj swoje szczęście !

14 komentarzy :

  1. Również chciałabym zwiedzić świat :)
    Pozdrawiam serdecznie, Mój blog/ KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Na tomorrowland tez bym chciala pojechac, ale chyba bardziej na Hip hop kemp ;) Numer 4 mi sie najbardziej podoba! ;)

    Mój blog - Klik. Zapraszam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja chciałabym być sławną piosenkarką :D Myślę, że to dałoby mi szczęście.
    Poklikałam :)

    http://marysiaofficialblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post :) 9 i 16 to także moje marzenia, cudownie są :D
    Zapraszam do mnie: Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post i rewelacyjne plany :)
    Również chcę oddać krew, spędzić czas z przyjaciółmi, pomóc komuś :P
    Szczęśliwą czyni mnie wiele rzeczy, ale najbardziej szczęśliwa jestem, gdy spędzam czas z przyjaciółmi i niczym nie muszę się przejmować, uwielbiam ten czas beztroski <3
    http://tittadiary.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne cele! Uratować komuś życie, czasem wystarczy niewiele zrobić.
    Liczę że skończysz książkę ;-D Świetny post.
    Pozdrawiam, życzę miłych wakacji oraz zapraszam do siebie --->

    http://julialukaszek-okay.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. O też bym chciala nauczyc sie tańczyć , świetna lista :)
    Klikniesz w kliki w nowym poście będę wdzięczna :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajna lista rzeczy które chcesz zrobić ;)

    http://sk-artist.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. pojsc do nieznajomych na wesele też zawsze chcialam :) fajna lista pozdrawiam i obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Już jest sposób na szczęście. Czekolada.

    http://lazurytoweniebo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Musza zrobic podobna liste, mam tyle planow jednak tak naprawde puki ich nie spisz, moge ich nie wykonac. Damy rade ! :)
    Moim marzeniem jest byc weterynarzem. Pomagac tym ktorzy nie moga nam za to zaplacic, dlatego tez jestem wegetarianka.

    Edyta,
    http://edytaduszynska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Twoj blog to cos czego szukalam od dawna. Inspirujesz mnie. A poza tym swietny desing. Obserwuje :) zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna lista. Ja też chciałabym spełnić marzenia!
    Poklikałam we wszystko!
    1-$47.99
    2-$24.99
    3-$23.99
    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka