niedziela, 3 stycznia 2016

30 books for 2016 +DIY!





O książkach każdy ma odmienne zdanie. Jedni je kochają, a inni nienawidzą. Niektórzy nie mogą bez nich żyć, drudzy nie mogą żyć z nimi.
Pamiętam jak jeszcze w szkole podstawowej nienawidziłam książek pod każdą postacią. To była moja najgorsza zmora. Opowiadania, lektury, podręczniki, słowniki. Na samą myśl robiło mi się niedobrze. Gdy przyszedł czas na przeczytanie lektury odwlekałam to tak długo w czasie, że ostatnią moją deską ratunku było przeczytanie streszczenia.
 Zdarzyło się, że przez sześć lat przeczytałam dwie książki, może trzy. I jak się z tym czułam? Obojętnie. Nie robiło to na mnie większej różnicy. Zamiast usiąść wieczorem i poczytać, wolałam położyć się z laptopem na kolanach i obejrzeć film.
Ale to się zmieniło. Na początku gimnazjum, gdy poznałam nowe osoby, poszłam do nowej szkoły, zobaczyłam, że bardzo dużo osób czyta i moja najbliższa koleżanka robi to samo. Więc powiedziałam sobie "Dawaj Olka! Może akurat ci się spodoba!" I tak się stało.


 Moją pierwszą przeczytaną bez przymusu książką była pierwsza część cyklu Wampiry z Morganville. I co po jej przeczytaniu? Wciągnęłam się w nałóg czytania. Najpierw skończyłam kolejne dziesięć części serii, a potem szło już jak z płatka.
 Co chwilę szukałam nowych tytułów i autorów. Niedawno 'odkryłam', że moim ulubionym gatunkiem jest New Adult i czytam coraz więcej książek o tej tematyce.
Taka jest moja 'książkowa' historia. Na dzień dzisiejszy uwielbiam książki. Jestem zdania, że są o wiele lepsze od filmów, bo przede wszystkim, gdy je czytamy uruchamiamy swoją wyobraźnię. Sami kreujemy postacie, ich wygląd ( tak, bohaterowie zawsze są przystojniejsi, niż w filmie). Gdy coś nie jest powiedziane układamy swoją własną wersję. A w filmie mamy wszystko podane na talerzu.
To nie tak, że nie lubię filmów. Bo to, że je lubię to małe niedopowiedzenie. Ale mam utworzoną silniejszą więź z książkami.



Korzystając z tego, że rozpoczął się Nowy Rok postanowiła, że wezmę udział w wyzwaniu.

Polega ono, na przeczytaniu 30 książek przez cały 2016, Dla mnie to nie jest zbyt wielki problem, bo wydaje mi się, że te 30 książek przeczytam w trzy miesiące. Dlatego stworzyłam swoją listę książek, które albo zaczynałam po kilka razy, albo leżą w mojej szafce czekając na swoją kolej. Poniżej macie moją całą listę, w której znajdują się tytuły książek, ale także całych serii.


Nie chciałam, żeby ta lista wyglądała nudno i niezachęcająco więc stworzyłam 'Słoik wypełniony książkami'. To bardzo dobra rzecz dla osób, które często 'zapominają' o czytaniu. 
Zrobienie takiego słoika jest bardzo proste. 
Potrzebne nam będą:
- nożyczki
- wydrukowana lista książek
- słoik
- wstążka do ozdoby
1.Pierwszym krokiem jest wycięcie pasków z tytułami książek. Nie muszą one być wycięte bardzo równo.
2. Następnie zwijamy je w 'ślimaczki'. Jeżeli chcecie możecie złożyć je w kwadraciki, prostokąty, serduszka, gwiazdki. Co tylko wam przyjdzie do głowy. 
3. Gdy już poskładamy nasze paski nadchodzi czas do ozdobienia słoika. Ja postawiłam na prostotę i minimalizm, więc tylko zrobiłam kokardkę ze wstążki u góry. 
4. Karteczki wsypujemy do słoika i gotowe! 
Nasz słoik możemy postawić w widocznym miejscu i co jakiś czas losować z niego tytuł książki, którą przeczytamy. 




xoxo
Facebook: Afaik 2
Instagram: _afaik
Snapchat: xoxo2301

13 komentarzy :

  1. Moja historia z książkami była podobna, też za nimi nie przepadałam, ale czytałam duuużo, omijałam tylko lektury szkolne, aż w końcu zaczęłam czytać, czytać i czytać, no i jak to jest z czytaniem - chce się więcej i więcej. :D
    Niestety książki były drogie, więc często szukałam w internecie pdf, dlatego większa część mojej kolekcji przeczytanych to w dużej mierze te na telefonie po nocach :P Zło dla moich oczu, ale raj dla duszy. Z tych co wymieniłaś, bardzo mnie kusiło by sięgnąć po "Diabelskie maszyny" i "Fan Girl" i może niedługo tak się stanie.
    A słoik uroczy! ♥

    lipcowaja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również w podstawówce nie lubiłam czytac książek i jak poszłam do gim wszystko sie zmieniło, co prawda zaraziła mnie tym również moja mami, która strasznie dużo czyta! Teraz nie wyobrażam sobie nie czytać ;)

    Mój blog - Klik. Zapraszam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja należę do grupy osób, które kochają książki :D
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  4. Super jest takie wyzwanie, ja na obecny rok postawiłam sobie podobne. Pragnę w każdym miesiącu kupić jedną książkę i ją przeczytać oraz dodatkowo zacząć czytać lektury. Czy mi się to uda? Rok pokaże
    justfashion-justpassion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę nadrobić zaległości w czytaniu książek :). Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Wonderful and perfect! I follow you blog, please follow me too. http://alamodenatine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Podoba mi się ten cel! :) Ja uwielbiam czytać książki przygodowe i fantastyczne, ale nie jestem od tego uzależniona. Po prostu jak mam czas i książkę to czytam i jestem wtedy bardzo szczęśliwa :) Czytając post postanowiłam, że nie będę ci życzyć powodzenia, bo tak jak piszesz - pewnie przeczytasz te książki w o wiele krótszym czasie niż rok :D A o słoiczku już wiele słyszałam i czytałam, fajna sprawa :)
    Zapraszam! www.zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialny pomysł z tym słoikiem :3 Chyba zrobię sobie podobny :3 Pozdrawiam Julka ! (klik)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy pomysł, kocham książki i mam nadzieję, że w tym roku moja kolekcja bardzo się poszerzy :)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też bardo nie lubiłam książek! Jednak rok temu się do nich przekonałam. Teraz uwielbiam czytać :D Moją przygodę z książkami zaczęłam od 'zostań jeśli kochasz' i jest jedną z lepszych książek jakie przeczytałam. Zauważyłam na twojej liście książkę '7 razy dziś'. Od dawna chciałam po nią sięgną i chyba się skuszę :D Dzięki za mega pozytywny komentarz u mnie na blogu! Mój Blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  11. o matko, cudowny pomysł. Musze to zrobić

    obserwuje i zapraszam http://magdawiglusz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. świetne książki, większość z nich przeczytałam i polecam!
    http://berry-lifestyle.blogspot.be/

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapraszam do wzięcia udziału w moim konkursie: *KLIK*. Do zgarnięcia są trzy nagrody, a zadanie konkursowe jest bardzo proste! :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka